9.30.2013

Zero Line Reject

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Salam sejahtera.

Paten "Trade With Trend" (TWT) pertama ini adalah yang paling popular. Dikenali dengan nama "Zero Line Reject" (ZLR).

Percaya atau tidak, hanya dengan menguasai satu paten ini, boleh membantu kita menjana keuntungan dengan kadar yang memuaskan?

Okay. So, ape syarat-syarat paten ZLR ni?


1) Trend daripada "Main CCI" mesti sudah terbentuk (6 bar).

2) "Main CCI" melepasi paras +100 kemudian turun ke arah ZL ( atau -100 kemudian naik ke arah ZL bagi "DownTrend").

3) CZI menunjukkan trend yang kuat (warna Cyan bagi "UpTrend" atau warna Coklat bagi "DownTrend").

4) SW berwarna hijau.

Terdapat satu lagi isyarat paten ZLR yang lengkap ditandai dengan nombor 5.

Antara tanda lain yang boleh diperhatikan ialah pergerakan "Turbo CCI" (TCCI) yang sekata dengan pergerakan "Main CCI". Keadaan ini menunjukkan pergerakan yang baik dan peluang untuk memperolehi keuntungan adalah tinggi.

Anda akan mendapati paten ini lebih banyak pada waktu pasaran aktif. Misalnya jam 7 pagi waktu Malaysia untuk pasaran Yen Jepun atau jam 4 petang waktu Malaysia bagi pasaran Pound British. Ataupun dalam waktu antara 7 pagi sehingga 7 petang bagi pasaran Euro Eropah vs Yen Jepun.

Entri pertama ZLR dicadangkan ditutup apabila "Main CCI" berpatah semula ke arah ZLR iaitu pada bar seterusnya atau setelah ia melepasi aras +100.

Entri kedua ZLR dicadangkan ditutup apabila "Main CCI" melepasi aras +200.

Berdasarkan pengiraan penulis dalam carta "candlestick" (tiada dalam gambar), entri pertama memberikan keuntungan sehingga 8 pip manakala entry kedua memberikan keuntungan sehingga 20+ pip.

Suka untuk penulis menyarankan agar belajar mengenal entri dan exit paten ini sehingga benar-benar mahir. Dengan satu paten ini, insya Allah anda boleh mendapat keuntungan daripada pasaran.

No comments:

Post a Comment